در سال ۲۰۲۴ چگونه تیپ بزنیم؟ | ۴ اشتباه رایج مردم عادی

یکی از لباس‌های ترند سال 2023، کت‌های بسیار بلند و اورسایز بود، اما ممکن است این نوع از کت‌ها با قد ما متناسب نباشد، در نتیجه ما با خرید این نوع لباس یک اشتباه رایج در لباس خریدن را تکرار کرده‌ایم.
در سال ۲۰۲۴ چگونه تیپ بزنیم؟ | ۴ اشتباه رایج مردم عادی
کد خبر : ۵۲۶۵۴

لباس خریدن یک نوع سرمایه‌گذاری در زندگی است چراکه پیش از صحبت کردن، مردم از ظاهرتان شما را قضاوت می‌کنند، درست یا غلط این چیزی است که در تمامی ما نهادینه شده است. اما برای این سرمایه‌گذاری چقدر تحقیق می‌کنیم و وقت می‌گذاریم؟ باید با خودمان روراست باشیم!

گاهی ممکن است سالانه میلیون‌ها تومان پول هزینه کرده باشیم، اما سال جدید باز هم چیزی برای پوشیدن باقی نمانده باشد.

نگران نباشید، این مطلب رایج‌ترین اشتباهات ما برای لباس خریدن را عنوان می‌کند تا از این پس انتخابی درست داشته باشیم.

۱. عدم شناخت فرم بدن در لباس خریدن
به گزارش راهنماتو، اهمیت فرم بدن در لباس خریدن به دو شکل تعریف می‌شود. اول اینکه ما فرم بدن خودمان را نمی‌دانیم، دوم اینکه نمی‌دانیم لباس‌ها با چه فرمی به بدن ما می‌نشینند. اشتباه در هر دو مورد می‌تواند فاجعه‌بار باشد. حتما شما هم بار‌ها دیده‌اید که خواهرتان لباسی بسیار زیبا پوشیده، اما وقتی شما دقیقا همان لباس را می‌پوشید، انگار این لباس، همان لباس نیست و هیچ جلوه‌ای ندارد. این به دلیل تمایز بین فرم بدن شما و خواهرتان است، در واقع ما باید وقت بیشتری برای شناخت فرم بدن در خرید لباس بگذاریم.

برای شناخت فرم بدنتان فقط کافی است اندازه گیری کنید. برای این منظور درست مثل یک خیاط، دور سینه، دور کمر و دور باسنتان را اندازه بگیرید. کدام یک از این قسمت‌ها اندازه بیشتری دارد؟ اگر دور کمر شما بزرگترین اندازه را دارد شما فرم بدن سیبی‌شکل دارید، اما اگر دور باسن و سینه‌تان بزرگ‌تر از دور کمرتان است، یعنی شما فرم بدنی گلابی‌شکل دارید. البته باید بدانیم که این دو، تنها فرم‌های بدنی نیستند. پس از مدتی دقت در اندازه‌گیری بهتر می‌توانیم با فرم بدنمان آشنا شویم.

درباره فرم لباس نیز، به عنوان مثال برای فرم‌های بدنی گلابی‌شکل با قد نسبتا بلند، لباس‌های مجلسی ماهی‌شکل بسیار مناسب هستند، در حالی چنین فرم لباسی با فرم بدنی سیبی‌شکل تناسبی نخواهند داشت. بعلاوه، پترن‌های روی لباس نیز باید با فرم بدنی ما همخوان باشد. مثلا، اگر ما قد نسبتا کوتاهی داریم بهتر است لباس‌هایی با راه راه عمودی بپوشیم، یا اگر بدنمان توپُر است، بهتر است که لباس‌هایی با پترن‌های دایره‌وار و بزرگ نپوشیم حتی اگر ترند شده یا از برندی خاص هستند.

۲. عدم شناخت سبک و استایل شخصی
هر یک از لباس‌ها از سبک خاصی پیروی می‌کنند. درباره سبک‌ها در صنعت مد و فشن حرف بسیار است، اما در این مقاله تنها به مواردی چند اشاره می‌شود. وقتی شما سبک شخصی خود را بشناسید، مدام به سراغ همان سبک می‌روید و سردرگم نمی‌شوید، پس از مدتی کمد لباس شما پر از لباس‌هایی می‌شود که منطبق بر سبک شخصی شما می‌شوند. این کار انتخاب لباس‌ها را راحت‌تر خواهد کرد. بعلاوه، زین پس همه شما را به همان سبک و استایل می‌شناسند و به آن عادت می‌کنند.

بدترین اشتباه رایج که نتیجه نشناختن سبک شخصی در استایل‌ها است، ترکیب لباس‌ها با استایل‌های متفاوت است. به‌عنوان مثال ممکن است که ما کتی از سبک کلاسیک را با شلواری از سبک کژوال بپوشیم، این مساله می‌تواند به طور کلی استایل ما را نابود کند. در این میان ممکن است که ما برای هر دو لباس، هزینه زیادی کرده باشیم، اما سبک لباس‌ها با یکدیگر همخوانی نداشته و این فاجعه به بار آمده است.

۳. پافشاری بر پوشیدن لباس ترند در خرید لباس
نگاه کنید دوستان، بیایید با هم روراست باشیم، هیچ دلیل محکمی وجود ندارد که ثابت کند تمامی لباس‌های ترندشده مناسب و زیبا هستند (حداقل برای هر یک از ما). ترندها، مدی عمومی هستند که کاملا کلی‌سازی می‌شوند، اما هر یک از ما انسانی با اثر انگشتی خاص و استایلی شخصی‌سازی شده هستیم. معنای روی مد بودن هم این نیست که ما همیشه لباس‌های ترند بپوشیم. در واقع، در این دوره اکثر سبک‌ها ترند می‌شوند.

به عنوان مثال در سال جدید لباس‌های وینتیج نیز ترند بودند که همگی رنگ‌وبویی از سبک کلاسیک داشتند، اما واقعا زیبا به نظر می‌رسیدند. شما برای روی مد بودن و پیروی از ترند‌ها باید اول به سبک و فرم بدنی خود دقت کنید. یکی از لباس‌های ترند امسال، کت‌های بسیار بلند و اورسایز بود، اما ممکن است این نوع از کت‌ها با قد ما متناسب نباشد، در نتیجه ما با خرید این نوع لباس یک اشتباه رایج در لباس خریدن را تکرار کرده‌ایم. به همین خاطر بهتر است به جای پافشاری کردن بر خریدن لباس‌های ترند، لباسی را بخریم که متناسب با روحیات، فرم بدنی و شخصیت ما است.

۴. عدم توجه به لباس‌های قبلی برای خرید لباس جدید
بدون شک همه‌ی ما کمدی پر از لباس داریم؛ اما آیا وقتی برای لباس خریدن به بازار می‌رویم، به آن لباس‌ها هم توجه داریم؟ لباس خریدن دو حالت عمومی دارد، یا ما برای خرید لباس احساس نیاز کرده‌ایم یا می‌خواهیم کمدی رنگارنگ‌تر داشته باشیم. به‌عنوان مثال اگر نیاز داریم که یک کت گرم برای زمستان امسال بخریم، بهتر است نگاهی به کمد و کشو‌ها بیندازیم و ببینیم شلوار مناسب فصل زمستانمان، از چه سبکی پیروی می‌کند، چه رنگی دارد و غیره. در این صورت وقتی کت جدیدمان را خریدیم، از پیش در ذهنمان یک استایل جذاب را تداعی کرده‌ایم. اما اگر به این نکته توجه نکنیم، مجبور می‌شویم تا خرید بعدی کت جدیدمان را با لباس‌هایی ناهماهنگ بپوشیم و استایلمان را نابود کنیم.

منبع: راهنماتو

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر